Про Вовчанськ Галерея Звернення до головиКонтакти

Вовчанська міська рада

Офіційний сайт Вовчанської міської ради

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Новини на 10.03.2020 року

САЛТІВСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ПОВІДОМЛЯЄ:

 

ДПС удосконалює електронний сервіс «Пошук акцизної марки»

 

Державна податкова служба продовжує вдосконалювати електронний сервіс «Пошук акцизної марки», який стартував у лютому 2020 року та доступний за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark.

За результатами пошуку у користувачів з’явилась можливість повідомити відповідний територіальний підрозділ ДПС щодо відсутності інформації про марку акцизного податку.

Відправити повідомлення можливо без реєстрації на вебпорталі ДПС з відкритої частини електронного кабінету платника або авторизувавшись у кабінеті платника за допомогою ЕЦП.

Всі отримані повідомлення будуть розглянуті з дотриманням вимог чинного законодавства та нормативних документів.

 

Надаєте майно в оренду – задекларуйте доходи!

 

Головне управління ДПС у Харківській області звертає увагу: якщо громадяни надають в оренду житлову чи іншу нерухомість, а також рухоме майно, то отримані доходи необхідно задекларувати.

Відповідно до вимог  статей 164.2.5 та 170.1 ПКУ, доходи, отримані  від здачі в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок підлягають декларуванню. Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа – підприємець, то податковим агентом є орендатор. Він повинен утримати та перерахувати до бюджету податок за ставкою 18%. Якщо ж нерухомість здається фізичній особі, то податок за ставкою 18% сплачує орендодавець.

Також, оподаткуванню підлягають доходи, отримані від здавання в оренду автотранспорту та іншого рухомого майна.

Нагадаємо, декларації про майновий стан і доходи громадяни повинні подавати до ДПІ за місцем своєї податкової адреси.

Податкова  служба Харківщини запрошує декларантів, які надають в оренду майно, до Центрів обслуговування платників за місцем свого проживання, де вони можуть отримати безоплатну консультацію щодо порядку заповнення декларації про майновий стан і доходи.

 

До уваги платників: на вебпорталі ДПС розміщено відповіді на топ-5 питань, які надійшли до Контакт-центру ДПС у лютому 2020 року

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області доводить до відома платників, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/410774.html розміщено відповіді на топ-5 питань, які надійшли до Контакт-центру ДПС у лютому 2020 року, а саме:

Запитання № 1: 

До якого органу ДПС може звернутись платник податків, якщо він вважає, що в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету відображена недостовірна інформація за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (задвоєння оплати/нарахування, переплата/недоплата)? 

Запитання № 2: 

За яких умов фізичні особи – підприємці можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи? 

Запитання № 3: 

За яким ідентифікатором форми в електронному вигляді платники податку на прибуток подають Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за звітний (податковий) 2019 рік (у тому числі уточнюючу)? 

Запитання № 4: 

Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС та переліком документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг? 

Запитання № 5: 

Як та в які строки контролюючі органи надають індивідуальні податкові консультації? 

Нагадуємо! Оперативно отримати інформаційно-довідкові послуги можна:

- скориставшись Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом zir.tax.gov.ua (мобільний додаток «ЗІР ДПС» можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої, скориставшись інтернет-магазинами: AppStore та GooglePlay);

- звернувшись до Контакт-центру ДПС за тел. 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі) або електронною поштою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. (без використання кваліфікованого електронного підпису).

 

Повідомлення контролюючим органам про прийняття керівників на роботу скасовується

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 року № 188 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413» (далі – Постанова № 188) внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» (далі – Постанова № 13).

Постановою № 188 уточнюється, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

► засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;

► на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

► на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

Повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації тепер будуть відомості, отримані органами ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Також, у зв’язку з реорганізацією податкової, у заголовку Постанови № 413 і по тексту «Державна фіскальна служба» замінено на «Державна податкова служба».

Постанову № 188 розміщено на єдиному вебпорталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням: 

https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-postanm120220ovi-kabinetu-ministriv-ukrayini-vid-17-chervnya-2015-r-413 

 

Податок на прибуток підприємств: визначення платників з числа нерезидентів

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області звертає увагу, що відповідно до п. 133.2 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками податку на прибуток підприємств – нерезидентами є:

- юридичні особи, які утворені в будь-якій організаційно-правовій формі та отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України (п.п. 133.2.1 п. 133.2 ст. 133 ПКУ);

- постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи із джерелом походження з України або виконують агентські (представницькі) та інші функції стосовно таких нерезидентів чи їх засновників (п.п. 133.2.2 п. 133.2 ст. 133 ПКУ).

Пунктом 133.3 ст. 133 ПКУ визначено, що постійне представництво до початку своєї господарської діяльності стає на облік в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Постійне представництво, яке розпочало свою господарську діяльність до реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування.

Нерезиденти, що діють відповідно до положень Рамкової угоди між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку стосовно діяльності Чорнобильського фонду «Укриття» в Україні та Угоди про грант (Проект ядерної безпеки Чорнобильської АЕС) між Європейським банком реконструкції та розвитку як Розпорядником коштів, наданих згідно з Грантом з Рахунка ядерної безпеки, Урядом України та Чорнобильською атомною електростанцією, можуть провадити свою господарську діяльність без реєстрації у контролюючому органі.

 

Як ФОП правильно закрити підприємницьку діяльність

 

Які кроки потрібно зробити, щоб припинити підприємницьку діяльність фізичної особи-підприємця (ФОП) та зняти його з обліку в державних органах?

1 крок: зняття з обліку в Держреєстрі

Для цього підприємцеві потрібно подати державному реєстратору заяву про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за формою 12 (затверджена наказом Мінюсту України від 18 листопада 2016 року № 3268/5).

При собі потрібно мати документ, який посвідчує особу (паспорт громадянина України/тимчасове посвідчення громадянина України/паспортний документ іноземця/посвідчення особи без громадянства/посвідку на постійне чи тимчасове проживання).

Документи держреєстратору можуть подаватися в паперовій або електронній формі:

- в паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. У разі подання документів поштою справжність підпису заявника повинна бути нотаріально посвідчена;

- в електронній формі документи подаються заявником через портал електронних сервісів. Скористатися таким способом надання документів можуть тільки ті ФОП, які отримали електронний цифровий підпис (ЕЦП).

Якщо заяву подає довірена особа, то крім паспорта вона повинна пред’явити оригінал або нотаріально засвідчену копію довіреності.

Зверніть увагу, що держреєстратору заборонено вимагати додаткові документи для проведення реєстраційних дій, які не передбачені ч. 4 ст. 18 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Відповідно до ст. 26 Закону, державний реєстратор протягом 24 годин після надходження документів, поданих для реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, зобов’язаний внести відомості в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Також реєстратор надсилає цю інформацію до податкової, органів статистики, Пенсійного фонду.

При відсутності підстав для призупинення розгляду документів і відмови в державній реєстрації державний реєстратор вносить запис до ЄДР про припинення підприємницької діяльності та оприлюднює результати здійснення реєстраційної дії на порталі електронних сервісів.

2 крок - зняття з обліку в ДПС, Державній службі статистики та Пенсійному фонді

В день внесення в ЄДР відомостей про припинення підприємницького статусу ФОП держреєстратор передає їх в Державну податкову службу, Державну службу статистики та Пенсійний фонд.

Датою зняття з обліку ФОП вважається день отримання даних про держреєстрацію припинення ним підприємницької діяльності.

Державна служба статистики в день отримання таких відомостей повністю припиняє будь-які відносини з підприємцем.

ФОП буде знятий з обліку в Пенсійному Фонді як платник ЄСВ, тільки якщо не має заборгованості зі сплати внеску, після проведення передбачених законодавством перевірок.

Відповідна процедура урегульована Порядком взяття на облік на зняття з обліку в органах ПФУ платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Зазначимо, що державна реєстрація закриття ФОП не знімає зобов’язань, які виникли у зв’язку з веденням підприємницької діяльності.

Фактично ФОП все ще перебуває в органах ДПС на обліку як платник податків, що отримував прибуток від підприємницької діяльності.

Це означає, що в разі закриття ФОП потрібно:

- подати передбачену законодавством звітність (ліквідаційну);

- сплатити необхідні податки та збори (зобов’язання, які передбачені звітним періодом, і ті, що виникли раніше, але не були погашені вчасно).

Зверніть увагу, що окремою підставою для проведення документальної позапланової перевірки платника податків є розпочата процедура припинення підприємницької діяльності ФОП (пп. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України).

3 крок - Закриття рахунків в банках

ФОП треба закрити наявні підприємницькі рахунки шляхом подачі відповідної заяви до відділення банку (п. 4.4 Правил відкриття рахунків).

Заява складається у довільній формі, але має містити:

- назву банку;

- прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки власника рахунку;

- номер рахунку, який закривається;

- дату складання заяви.

Звертаємо увагу на необхідність подання до органу ДПС Звіту за формою № 20-ОПП з інформацією про закриття об’єкта/об’єктів оподаткування (за їх наявності). Звіт подається протягом 10 робочих днів після його/їх (об’єктів) закриття.

 

Як правильно зареєструвати ФОП

 

Підприємництво - це безпосередня самостійна, систематична, на власний ризик діяльність по виробництву продукції, виконанню робіт, наданню послуг з метою отримання прибутку, яка здійснюється фізичними та юридичними особами, зареєстрованими як суб'єкти підприємницької діяльності у порядку, встановленому законодавством.

 Фізична особа – підприємець за загальним правилом реєструється за своїм зареєстрованим місцем проживання (прописки). Для цього потрібно звернутися до державного реєстратора за місцем проживання у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) з паспортом та ідентифікаційним кодом, надати копії цих документів.

У держреєстратора необхідно заповнити реєстраційну картку та обрати вид діяльності за КВЕД. Подати документи держреєстратору також можна спецлистом, або через представника (оформивши на нього попередньо нотаріально посвідчену довіреність). Після подання заяви реєстратор вносить відомості у Єдиний державний реєстр підприємств, установ та організацій (ЄДРПОУ) та автоматично повідомляє про реєстрацію органи ДПС, статистику та Пенсійний фонд. Зареєстрований підприємець автоматично буде перебувати на загальній системі оподаткування.

Разом із реєстрацією, або протягом 10-ти днів після реєстрації можна подати заяву про реєстрацію платником спрощеної системи оподаткування, а також завести книгу обліку доходів.

Варто взяти до уваги, що початок здійснення підприємницької діяльності рахується з моменту внесення відомостей у державний реєстр. Податкові зобов’язання починають нараховуватися з дня внесення відомостей в реєстр про те, що ФОП здійснює підприємницьку діяльність.

Далі необхідно особисто подати наступні документи до податкової інспекції за місцем проживання:

- копію паспорта та реєстраційного номеру облікової картки платника податків з ДРФО (ідентифікаційного коду);

- заяву щодо застосування єдиного податку;

- отриману виписку з єдиного державного реєстру;

- книгу обліку доходів;

- заяву на ім’я начальника податкової інспекції або за Ф. 5-ОПП.

Подання податкової звітності та сплата податків також здійснюється за місцем податкової реєстрації. Підприємницьку діяльність можна провадити не за місцем податкової реєстрації, місце здійснення вказується при заповненні реєстраційної картки.

Крім того, потрібно визначитися із системою оподаткування, на котрій буде перебувати підприємець – спрощеній або загальній.

Обравши спрощену систему оподаткування, можна обрати 4 групи оподаткування. Перша, друга, третя групи можуть бути обрані будь-яким ФОП. Четверта група оподаткування передбачена лише для сільськогосподарських підприємств.

Щодо ставок податку, то Податковий кодекс України у 2020 році визначає наступні:

- для першої групи оподаткування встановлена ставка у межах до 10% від прожиткового мінімуму;

- для другої групи оподаткування ставка встановлена у межах до 20% від мінімальної заробітної плати;

- третя група – єдина група, котра може працювати з юридичними особами. Для цієї групи встановлена ставка у розмірі 3%, якщо Ви будете платником ПДВ, та у розмірі 5%, якщо Ви не будете платником ПДВ.

Звітним періодом для першої, другої та четвертої груп платників єдиного податку є календарний рік. Для третьої групи спрощеної системи – квартал.

Подання податкової звітності та сплата податків також здійснюється за місцем податкової реєстрації. Підприємницьку діяльність можна провадити не за місцем податкової реєстрації, місце здійснення вказується при заповненні реєстраційної картки.

 

Готівкові та безготівкові розрахунки: коли застосовується РРО

 

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (п. 1 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів.

Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді (п. 1.4 гл. 1 «Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті», затвердженої постановою Правління НБУ від 21.01.2004 № 22).

Отже, при здійсненні розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) необхідно застосовувати РРО.

Згідно з роз'ясненням НБУ (лист від 28.11.2019 N 57-0007/62082) квитанція, отримана при здійсненні розрахунку за допомогою електронних платіжних засобів, не є розрахунковим документом у розумінні Закону N 265 та не підтверджує факт продажу товару (отримання послуг), а лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя електронного платіжного засобу.

Отже при оплаті виставлених рахунків шляхом переказу коштів із застосуванням електронних платіжних засобів, застосування РРО є обов'язковим.

Водночас у разі здійснення розрахунків виключно у безготівковій формі (шляхом переказу коштів із розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок через установу банку або шляхом внесення коштів через касу банку) застосування РРО є необов'язковим.

 

Коли боржникам - спрощенцям можуть анулювати свідоцтво платника єдиного податку?

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області інформує, що платники єдиного податку за наявності податкового боргу можуть втратити свідоцтво платника єдиного податку і таким чином позбутися права здійснювати господарську діяльність на спрощеній системі оподаткування.

Зокрема, свідоцтво платника єдиного податку може бути анульовано у разі встановлення податковим органом, за наслідками перевірки, факту наявності податкового боргу протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів.

Нагадаємо, реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням податкового органу у разі:

1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним податковим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 Кодексу;

4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків;

5) якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 цього Кодексу.

Відповідно до норм Податкового кодексу України строк сплати єдиного податку для підприємців першої та другої груп встановлено - нe пізніше 20 числа поточного місяця. Окремої норми щодо перенесення граничного терміну сплати податкових зобов’язань Податковим кодексом України не передбачено, а тому у 2020 році встановлено наступні терміни сплати єдиного податку: 20 березня, 17 квітня, 20 травня, 19 червня, 20 липня, 20 серпня, 18 вересня, 20 жовтня, 20 листопада та 18 грудня.

Для фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб які обрали спрощену систему оподаткування третьої групи єдиного податку, термін сплати настає через 50 днів після закінчення кожного кварталу у 2020 році: відповідно до 20 травня, до 19 серпня, до 19 листопада та до 19 лютого 2021 року.

За несвоєчасну сплату єдиного податку для ФОП передбачена відповідальність згідно з пункту 122.1 ст. 122 Податкового кодексу України. Зокрема, несплата (неперерахування) фізичною особою - платником єдиного податку, визначеною підпунктами 1 і 2 пункту 291.4 ст. 291 ПКУ, авансових внесків єдиного податку в порядку та у строки, визначені цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків ставки єдиного податку, обраної таким платником.

З метою недопущення виникнення податкового боргу та своєчасної сплати податкових зобов’язань кожний підприємець має можливість через «Електронний кабінет платника» отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, про наявність чи відсутність податкового боргу.

 

Порядок виключення платника з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області інформує, що  пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12. 2019  №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»  передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника хоча б одному з критеріїв ризиковості, комісія регіонального рівня приймає рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості. До переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку включення платника здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття нею відповідного рішення.

Питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, розглядається комісією регіонального рівня у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника  критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Така інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог Законів України від 22.05. 2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», від 05.10. 2017 №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за №959/30827.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: 

-  договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;   -  первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

-  розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

- інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Звертаємо увагу, що інформацію та копії документів, подані платником, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення (п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування  в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ №1165).

 

Чи звільняється ФОП- платник єдиного податку першої та другої груп від сплати податку на період відпустки та хвороби?

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області повідомляє, що платники єдиного податку  першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 та більше календарних днів.  Таке звільнення здійснюється контролюючим органом на підставі наданої платником єдиного податку  заяви щодо періоду щорічної відпустки та заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності  

 ФОП - платник єдиного податку першої та другої груп, який не використовує працю найманих осіб, звільняється від сплати єдиного податку на період  тимчасової втрати працездатності у зв’язку з вагітністю та пологами за умови підтвердження такої непрацездатності листком непрацездатності, оформленим відповідно до Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406 .

Сплачується єдиний податок шляхом  здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Також сплату єдиного податку можна здійснити авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

 Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої та другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку.

 

Що є виробами медичного призначення та лікарськими засобами з метою застосування РРО?

 

У Салтівському управлінні ГУ ДПС у Харківській області розповіли наступне. Відповідно до абзацу тридцятого ст. 2 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями) вироби медичного призначення (медичні вироби) – будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів.

Абзацом другим ст. 2 Закону України від 4 квітня 1996 року № 123/96-ВР «Про лікарські засоби» (із змінами та доповненнями) встановлено, що лікарський засіб – будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох активних фармацевтичних інгредієнтів (далі – АФІ) та допоміжних речовин)), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу.

 

Побутові товари продавай та про застосування РРО не забувай!

 

У Салтівському управлінні ГУ ДПС у Харківській області розповіли. Відповідно до п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються, зокрема платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Норми п. 296.10 ст. 296 ПКУ не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Разом з тим, п. 6 ст. 9 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) встановлено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які належать відповідно до ПКУ до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Згідно з ст. 2 Закону № 265 термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту» для цілей Закону № 265 вживається у значенні, наведеному в Законі України від 12 травня 1991 року № 1023-XII «Про захист прав споживачів» із змінами і доповненнями.

За поданням Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 року № 231.

Слід зазначити, що винятків щодо можливості незастосування РРО для товарів, які були раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.
 Таким чином, у разі здійснення торгівлі фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку технічно складними побутовими товарами, що були раніше у використанні, незалежно від їх гарантійного строку експлуатації, розрахунки мають проводитись із застосуванням РРО.

З урахуванням новацій щодо застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та побутових послуг, внесених Законами України від 20.09.2019 № 128-IX та 129-IX, з 1 січня 2021 року використання РРО стане обов’язковим для всіх платників єдиного податку другої - четвертої груп.

 

Легальні трудові відносини ‒ запорука успіху для роботодавця та соціальних гарантій для працівника

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області наголошує роботодавцям на необхідності легалізації трудових відносин з найманими працівниками.

Працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення про це територіального органу ДПС в терміни та за формою, визначеними Порядком повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413.

Офіційне працевлаштування для працівника – це гарантоване Конституцією України право на працю, реалізоване шляхом укладення трудового договору, це економічні, соціальні та трудові гарантії, передбачені чинним законодавством України та належне пенсійне забезпечення в майбутньому.

Офіційне оформлення трудових відносин для роботодавця – це позитивний імідж та репутація надійного партнера, що є запорукою процвітання бізнесу та примноження прибутків.

 

Акцизні марки: їх видозміна та оновлені умови продажу

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 року №97 внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Згідно з вказаним Положенням, марка акцизного податку для алкогольних напоїв повинна містити:

- двомірний штрих-код швидкого реагування або «QR-код». Він міститиме інформацію про серію та номер марки, реквізити покупця марки: для юридичних осіб - код згідно з ЄДРПОУ, для фізичних осіб - підприємців - код, який відображає реєстраційний номер облікової картки платника податків, а для осіб, які від неї відмовились - серію (за наявності) і номер паспорта та посилання на вебресурс для перевірки марки.

- лінійний штрих-код (далі - штрих-код), який міститиме інформацію про серію та номер марки.

Також вищезазначеним Положенням для суб'єктів господарювання оновлено умови продажу марок.

Відтак, продаж марок здійснюватиметься на підставі документів, поданих покупцем марок засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог Закону України від 22 травня 2003 року №851 «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон №851) та Закону України від 5 жовтня 2017 року №2155 «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155).

Документи, які необхідні для купівлі марок:

- заявка-розрахунок кількості марок;

- довідка про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками на готову продукцію, у вигляді реквізитів платіжного документа / платіжних документів (номер, дата платіжного доручення та сума перерахованих коштів) про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками для готової продукції (для імпортерів та вітчизняних виробників алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований).

Разом з цим, у випадку ненадходження протягом 24 годин до покупця марок, підтвердження про факт одержання засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог Закону №851 та Закону №2155 зазначеної вище інформації, покупець марок може подати продавцю марок таку інформацію у паперовому вигляді.

Відповідно до цих законів покупець марок також подає засобами електронного зв'язку в електронній формі реєстр пошкоджених марок, зазначаючи їх серію та номер.

Оформлені належним чином пошкоджені марки повертаються їх продавцю разом із заявою платника про повернення сплаченої суми акцизного податку або про зарахування її в рахунок майбутніх платежів.

Постанова набула чинності 19 лютого 2020 року, крім змін щодо продажу марок суб'єктам господарювання, які набули чинності з дня набуття чинності постановою Кабміну щодо затвердження нового зразка марки акцизного податку для маркування алкогольних напоїв з використанням штрих-коду та QR-коду.

 

Отримали іноземний дохід – подайте декларацію про майновий стан і доходи

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області повідомляє, що під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які мають право добровільно подати декларацію для застосування права на податкову знижку.

Фізичні особи - резиденти, які отримують доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи, є платниками податку на доходи фізичних осіб.

У разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов'язаний подати річну податкову декларацію з оподаткуванням такої суми за ставкою    18 відсотків. Також зазначений дохід є об'єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5 відсотків.

Отже, платник податку, що отримує іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію, а також сплатити податок (військовий збір) з таких доходів.

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 N859 (у редакції наказу від 25.04.2019 №177) до 1 травня 2020 року.

Згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном.  Сума такого зменшення визначається у річній податковій декларації.

Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Така довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Зазначена норма передбачена п.13.5 ст.13, п.п.162.1.1 ст. 162, п.п.170.11.1, п.п.170.11.2 ст. 170, п. 161 підрозд.10 розд. XX Податкового кодексу України.

 

За яких умов ФОП можуть бути платниками єдиного податку

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області нагадує про умови застосування спрощеної системи оподаткування.

Відповідно до п.п. 1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 гривень.

До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, згідно з п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

обсяг доходу не перевищує 1 500 000 гривень.

Дія п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ не поширюється на фізичних осіб – підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи – підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень (п.п.3 п.291.4 ст. 191 ПКУ).

Разом з цим, підпунктами 291.5.1 – 291.5.4, 291.5.7 та 291.5.8 п. 291.5 ст. 291 ПКУ визначено, що не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп:

суб’єкти господарювання (зокрема фізичні особи – підприємці), які здійснюють: 

1) діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

2) обмін іноземної валюти;

3) виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин);

4) видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелирних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);

5) видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;

6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України від 07 березня 1996 року № 85/96-ВР «Про страхування» із змінами та доповненнями, сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розд. ІІІ ПКУ;

7) діяльність з управління підприємствами;

8) діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв’язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв’язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж;

9) діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;

10) діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;

фізичні особи – підприємці, які здійснюють технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту; 

фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів; 

страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів; 

фізичні особи – нерезиденти; 

платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).