Про Вовчанськ Галерея Звернення до головиКонтакти

Вовчанська міська рада

Офіційний сайт Вовчанської міської ради

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Новини на 25.02.2020

 

САЛТІВСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ПОВІДОМЛЯЄ:

Розпочато перевірки

У Головному управлінні ДПС у Харківській області повідомили, що з 10.02.2020 податковою службою спільно з Головним управлінням Держпраці у Харківській області розпочато фактичні перевірки роботодавців з метою виявлення тих, які використовують неоформлену найману працю, та по яких відсутня позитивна динаміка щодо оформлення трудових відносин з найманими працівниками після проведеної інформаційної кампанії.

Нагадаємо, що до 31.01.2020 в Харкові та області тривала широкомасштабна роз’яснювальна робота з суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, тимчасового розміщування та організації харчування, про неприпустимість допуску до роботи працівників без оформлення трудових відносин. Під час спільних інформаційних заходів податківці проінформували роботодавців і працівників про ризики використання незадекларованої праці з метою підвищення відповідальності роботодавців під час виконання законодавства про працю. 

Відсьогодні розпочато наступний етап виконання доручення Прем’єр-міністра Олексія Гончарука – інспекційна кампанія.

В податковій службі області в черговий раз закликали роботодавців оформити трудові відносини з працівниками.

Керівник податкової служби області Артем Єфремов  підкреслив, що офіційне працевлаштування – це захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення.

https://mistaua.com/%D0%86%D0%BD%D1%84%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0/%D0%90%D1%84%D1%96%D1%88%D0%B0/%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BE-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2%D1%96%D1%80%D0%BA%D0%B8/80766/?setcity=119

https://kupyansk.at.ua/publ/rozpochato_perevirkirozpochato_perevirki/1-1-0-779

Безкоштовні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів від ДПС отримали 50,6 тис. клієнтів

     У січні 2020 року послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС скористались 50,6 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 146,9 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

     Найчастіше послугами надавача, як і раніше, користуються фізичні особи – 30,8 тисячі. Вони отримали 61,4 тис. електронних ключів.

     Також протягом січня 2020 року 19,8 тис. юридичних осіб  отримали 85,4 тис. кваліфікованих сертифікатів.

     Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 15,7 тис. клієнтів, з яких 7,4 тис. – юридичних та 8,2 тис. – фізичних осіб. За електронними запитами сформовано 31,8 тис. сертифікатів.

     Усього з початку діяльності надавача видано майже 8,4 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

     Нагадуємо, що за допомогою сервісу повторного формування сертифікатів за електронним запитом кожен клієнт має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк дії до 2 років.

     Таким чином, клієнтам центру не потрібно витрачати свій час та особисто відвідувати центр для отримання сертифіката.

Довідку про суми виплачених доходів та утриманих податків можна отримати в Електронному кабінеті

     Триває період подання декларацій державними службовцями та особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. І традиційно у ці дні зростає кількість користувачів Електронного кабінету. Сервіс дозволяє оперативно та у будь-який час отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків, необхідні для заповнення декларації. Лише за останні три дні ДПС надано понад 32 тис. відповідей на запити про доходи громадян.

     Щоб скористатися послугою «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків», користувачу необхідно мати кваліфікований електронний підпис. Запит на отримання такої інформації надсилається у приватній частині Електронного кабінету, вхід до якої здійснюється саме за допомогою такого електронного підпису.

     Скористатися цією послугою можуть державні службовці або члени їх сімей при поданні щорічної декларації особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

     Відомості про отримані доходи також можна отримати у паперовому вигляді. Для цього необхідно звернутися до контролюючого органу.

     Звертаємо увагу, що 10 лютого був останнім днем подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, а також сум утриманого з них податку, відповідно до якого здійснюється  накопичення інформації про доходи громадян в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.

     Згідно з Регламентом комп’ютерної обробки податкової звітності в контролюючих органах протягом дев’яти робочих днів після граничного строку подання звіту здійснюється обробка таких відомостей, тобто останній день обробки звітності – 21 лютого 2020 року.

     Отже, вже з 22 лютого цього року громадяни, які зареєстровані у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, можуть отримати відомості про свої доходи за 2019 рік.

За січень від мешканців Харківщини надійшло 84,1 млн грн військового збору

     Керівник податкової служби області Артем Єфремов зазначив, що до державного бюджету за перший місяць 2020 року забезпечено 84,1 млн грн військового збору. У порівнянні з січнем 2019 року  надходження військового збору зросли на 5,8 млн грн, або на 7,5 %.  

     Важливим фактором є відповідальність платників податків. Стала динаміка надходжень зберігається також завдяки заходам податкової служби, зокрема, з детінізації доходів.

Робота з програмним РРО

     Продовжуєтся роз’яснювальна робота щодо нових правил застосування РРО у 2020 році. Нагадаємо, що  Законами України від 20.09.2019 №128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та №129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» визначено ряд особливостей застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) фізичними особами-підприємцями.

     Відповідно до статті 5 Закону №128-IX у разі виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій на цей період здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій. На період виходу з ладу програмного реєстратора розрахункових операцій проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей.

     Також для програмних РРО передбачено можливість застосування режиму офлайн.

     На період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером контролюючого органу проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу.

     Суб’єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, не більше 168 годин протягом календарного місяця.

     Порядок визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи програмного реєстратора розрахункових операцій в режимі офлайн, встановлюється фіскальним сервером контролюючого органу.

     Контролюючий орган на запит покупця через Електронний кабінет, що функціонує відповідно до статті 421 Податкового кодексу України, щодо перевірки справжності та достовірності розрахункового документа надає інформацію про суб’єкта господарювання, господарську одиницю та зарезервований фіскальний номер розрахункового документа.

     Використання програмного реєстратора розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером контролюючого органу без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, забороняється.

     Протягом години після встановлення зв’язку із фіскальним сервером контролюючого органу здійснюється передача копій створених програмним реєстратором розрахункових операцій розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера контролюючого органу. Такі розрахункові документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли були сформовані такі розрахункові документи.

     Такі розрахункові документи мають зберігатися програмним реєстратором розрахункових операцій до моменту отримання від контролюючого органу підтвердження про доставку розрахункових документів.

     Посилання на Закон №128-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/128-20 

     Посилання на Закон №129-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/129-20 

Що потрібно знати фізичній особі – підприємцю щодо зняття з обліку в контролюючому органі

     Як повідомили фахівці, що зняття з обліку фізичної особи - підприємця в контролюючому органі здійснюється у порядку, встановленому п.65.10 ст.65, ст.67, пп.78.1.7 п.78.1. ст.78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) та вимог розділу XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок №1588).

     Тобто, для повного зняття з обліку в контролюючому органі фізична особа-підприємець має забезпечити остаточні розрахунки з податків та зборів (єдиного внеску), подати ліквідаційну звітність, закрити усі рахунки відкриті у фінансових установах та в установлені строки подати відповідному контролюючому органу для документальної позапланової перевірки усі первинні та інші документи, пов’язанні з обчисленням та сплатою податків і зборів (єдиного внеску).

     Згідно п.85.2. ст.85 ПКУ платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки.

     Підставою для зняття фізичної особи - підприємця з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням, або за судовим рішенням, або у разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісно відсутньою, а також відомості відповідної реєстраційної картки (згідно з абз.1 пп.1 п.11.18 розділу XI Порядку №1588).

     Відповідно абз.2 пп.1 п.11.18 розділу XI Порядку №1588 дата зняття з обліку фізичної особи - підприємця відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

     У відповідності до абз.2 пп.6 п.11.18 розділу XI Порядку №1588 після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності. Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності.

     Підпунктом 5 п.11.18 розділу XI Порядку №1588 передбачено, що врегулювання питань погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи здійснюється у порядку, визначеному ПКУ.

     Відповідно до пп.78.1.7 п.78.1. ст.78 ПКУ здійснюється документальна позапланова перевірка у разі якщо розпочато процедуру припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.

     Зняття з обліку як платника єдиного внеску відповідно до п.1 ст.5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», здійснюється органами доходів і зборів на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку, а платників єдиного внеску, зазначених в п.4 частини першої ст.4 - за їхньою заявою після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.

     Тому у зв’язку з тим, що фізичною особою – підприємцем розпочато процедуру припинення підприємницької діяльності, для зняття його з обліку, як фізичної особи – підприємця та як платника ЄСВ, відповідно до вимог Податкового кодексу України та з метою проведення документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання законодавства щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, фізичній особі – підприємцю потрібно звернутися до контролюючого органу за місцем реєстрації та надати в  повному обсязі всі первинні та інші документи, пов’язанні з обчисленням та сплатою податків і зборів (єдиного внеску).

Триває тестування безкоштовного додатку «пРРОсто»

    Законом України від 20.09.2019 № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» з 19.04.2020 року передбачається запровадження програмних реєстраторів розрахункових операцій.

     Це програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу.

     На сьогодні триває тестування першого релізу безкоштовного додатку «пРРОсто», розробленого Державною податковою службою спільно з Офісом ефективного регулювання (BRDO).

     Програмний  РРО “пРРОсто” вже тестують близько 3000 користувачів.

     Додаток працює тільки в режимі “онлайн”.

     Наступні релізи будуть виходити після затвердження нормативної бази та опрацювання пропозицій і зауважень тестувальників.

     Програмне рішення для смартфонів та планшетів з операційними системами Android та iOS вже доступне для зареєстрованих тестувальників.

     Незабаром, додаток буде доступний для завантаження з Google Playmarket та App Store без додаткових запитів.

     Запис на тестування відбувається на сайті https://prrosto.kmu.gov.ua/ .

     Пропозиції та зауваження можна надіслати безпосередньо через додаток «пРРОсто».

З 19 квітня 2020 року нові обов’язки власників РРО

     Законом України від 20.09.2019 № 128 «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» передбачено зміни в порядку застосування РРО.

     Так, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції,
 з 19 квітня 2020 року зобов’язані:

     - створювати контрольні стрічки у паперовій або електронній формі і забезпечувати їх зберігання:

на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) - протягом трьох років;

на програмних РРО у разі розрахункових операцій у режимі офлайн - до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу.

     - проводити розрахункові операції через РРО або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

     - суб’єкти господарювання, які використовують програмні РРО, повинні будуть подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні фіскальні звіти та електронні фіскальні звітні чеки.

     - вести облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

     Суб’єкт господарювання зобов’язаний буде надати контролюючим органам під час перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).

     Такі вимоги не стосуватимуться фізичних осіб – підприємців - платників єдиного податку, які не є платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

До уваги роботодавців: приймаєте працівника на роботу – повідомте податкову

     Керівникам підприємств, установ, організацій всіх форм власності та фізичним особам-підприємцям, які використовують найману працю працівників, про обов’язок надсилати повідомлення про прийняття працівника на роботу до податкових інспекцій за місцем обліку їх як платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.     Таке повідомлення має бути надіслане до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.

      Повідомлення може подаватися такими способами:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

     Зразок форми повідомлення про прийняття працівника на роботу затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 р.№ 413.

     Особливу увагу звертаємо роботодавців на те, що за використання праці найманих працівників з порушенням трудового та податкового законодавства, передбачена адміністративна або дисциплінарна відповідальність.

     Виходячи з норм чинного законодавства, за неподання повідомлення про прийняття на роботу найманих працівників до податкових інспекцій, передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу в розмірі однієї мінімальної заробітної плати (4723 грн).

Іноземні доходи: як оподатковуються та декларуються?

     Фізичні особи, які є громадянами України та працюють тимчасово або постійно за кордоном, повинні декларувати доходи, отримані як із джерел в Україні, так і іноземні доходи.

     Порядок оподаткування іноземних доходів встановлено п.170.11 ст.170 Податкового кодексу, відповідно до якого, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, то сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан i доходи.

     Такі іноземні доходи є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

     Поряд з цим, слід зазначити, що між Урядом України та Урядами інших іноземних держав діють міжнародні договори про уникнення подвійного оподаткування. Тому, для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування.

     Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

     Звертаємо увагу, податкова декларація про майновий стан і доходи  подається за вибором платника у будь-який зручний спосіб:

- через сервіс «Електронний кабінет» (з використанням електронного цифрового підпису);

- до центрів обслуговування платників податкових інспекцій (за місцем реєстрації);

- поштою (з повідомленням про вручення та описом вкладення).

      Граничний термін подання Податкової декларації про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2019 році – 30 квітня 2020 року. Декларація подається громадянами до контролюючого органу за місцем реєстрації.

1 січня стартувала деклараційна кампанія – 2020

Начальник Салтівіського управління ГУ ДПС у Харківській області повідомила, що з 1 січня 2020 року згідно наказу ДПС України від 08.01.2020року №1 «Про проведення кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2019 році» розпочато кампанію декларування, та розповіла про нюанси декларування громадянами доходів за 2019 рік та зазначила, коли в країні проводяться реформи, дуже важливим є питання наповнення місцевого бюджету.

Подання Податкової декларації про майновий стан і доходи за 2019 рік з подальшою сплатою податку на доходи фізичних осіб і військового збору є конституційний обов'язком кожного сумлінного громадянина.

Обов`язок з подання річної декларації про майновий стан і доходи виникає у разі отримання:

- доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини, за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо;

- доходів від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також інвестиційних доходів;

- іноземного доходу;

- в інших передбачених Кодексом випадках.

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів:

- особисто або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу

Олена Кухтіна звернула увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Граничний термін подання декларації за звітний 2019 рік для громадян, які зобов’язані подати річну декларацію, – 30 квітня 2020 року. Громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2019 року, податкову декларацію можуть подати упродовж всього року.

Олена Кухтіна зауважила, що Наказом Міністерства фінансів України від 25 квітня 2019 року №177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» з 1 січня 2020 року запроваджується та вводиться в дію нова форма податкової декларації, якою передбачені деякі зміни.

Так, новою формою податкової декларації передбачено в окремому додатку ФЗ здійснення розрахунку суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку із використанням права на податкову знижку.

Крім того, у новій формі податкової декларації для платників податків, які декларують право на податкову знижку, введено окрему позначку у розділі категорія платника, у зв’язку з тим, що такі платники мають окремий граничний строк подання податкової декларації – по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Окрім того, введено окремий рядок 10.2 для відображення доходів за цивільно-правовими договорами, отриманих від фізичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи.

У рядку 17 декларації відображаються суми податку з доходів, отриманих від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової адреси орендодавця, який в подальшому приймає участь у розрахунку податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб (рядок 18.1 декларації). Слід зазначити, що військовий збір за зазначеними операціями сплачують в повному обсязі за податковою адресою платника податків.

Також звертаю Вашу увагу, про обов`язкове декларування доходів, одержаних фізичними особами - одноосібниками, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї), розмір яких перевищує 2 гектари. Дохід від продажу сільськогосподарської продукції для цієї категорії громадян підлягає оподаткуванню на загальних підставах.

Крім того, при отриманні у 2019 році доходів від здавання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець (громадянин-одноосібник) визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у річній декларації та сплачує податок на доходи фізичних осіб  з таких доходів за своєю податковою адресою.

Доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі, підлягають оподаткуванню ПДФО за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.

Важливо:

Громадяни, які одноосібно обробляють земельні ділянки (паї) та отримують доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції, мають можливість здійснювати таку діяльність з вирощування сільськогосподарських культур, зареєструвавшись суб’єктами господарювання – фізичними особами підприємцями, зі сплатою відповідних податків і зборів до бюджету та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – до відповідних цільових фондів, згідно з вимогами чинного законодавства.

https://mistaua.com/%D0%86%D0%BD%D1%84%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0/%D0%90%D1%84%D1%96%D1%88%D0%B0/%D0%B7-1-%D1%81%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%8F-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B0/80764/?setcity=119

https://kupyansk.at.ua/publ/z_1_sichnja_startuvala_deklaracijna_kampanija_2020/1-1-0-777

https://kupyansk.at.ua/publ/uvaga_platnikam_zemelnogo_podatku_20_ljutogo_ostannij_den_podannja_podatkovoji_deklaraciji_z_plati_za_zemlju/1-1-0-778

Єдиний податок: ставки для ФОП у 2020 році

У Салтівському управлінні ГУ ДПС у Харківській області інформують. Підвищення мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму впливає на показники максимальних ставок єдиного податку для спрощенців І та ІІ груп.

Так, з 1 січня 2020 року максимальні фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб - підприємців – платників єдиного податку складають:

- для І групи - 210,20 грн ( 2102 грн х 10 %);

- для ІІ групи - 944,60 грн (4723 грн х 20 %).

Нагадаємо: фіксовані ставки єдиного податку встановлюють сільські, селищні, міські ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно з законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць (пункт 293.2 Податкового кодексу України).

Разом з тим, їх максимальний розмір становить:

1) для І групи - у межах до 10 відс. розміру прожиткового мінімуму;

2) для ІІ групи - у межах до 20 відс. розміру мінімальної заробітної плати.

https://mistaua.com/%D0%86%D0%BD%D1%84%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0/%D0%90%D1%84%D1%96%D1%88%D0%B0/%D1%81%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%83%D0%B7%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%B7%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B2%E2%80%99%D1%8F%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F/80774/?setcity=119

https://kupyansk.at.ua/publ/edinij_podatok_stavki_dlja_fop_u_2020_roci/1-1-0-788

Отримайте електронний цифровий підпис та подайте декларацію в електронній формі

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області нагадує, відповідно до п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

- особисто або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п'ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової звітності в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк (п. 49.5 ст. 49 ПКУ).

Звертаємо увагу, при направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

https://mistaua.com/%D0%86%D0%BD%D1%84%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0/%D0%90%D1%84%D1%96%D1%88%D0%B0/%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B5-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D1%86%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%BF%D0%B8%D1%81/80776/?setcity=119

https://kupyansk.at.ua/publ/otrimajte_elektronnij_cifrovij_pidpis_ta_podajte_deklaraciju_v_elektronnij_formi/1-1-0-789