Про Вовчанськ Галерея Звернення до головиКонтакти

Вовчанська міська рада

Офіційний сайт Вовчанської міської ради

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Новини на 30.01.2020 року

 

САЛТІВСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ПОВІДОМЛЯЄ:

 

Державна казначейська служба України: Нові рахунки. До уваги платників податків, банківських установ, юридичних та фізичних осіб

 

З 1 січня 2020 року Державна казначейська служба України  перейшла на ведення бухгалтерського обліку за Планом рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2013 №1203, із змінами та доповненнями. 

 

Розпочалось бета-тестування програмного РРО «пРРОсто» - долучайтесь!

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області повідомляє про переваги у використанні новітніх програмних РРО. Тепер у платників податків з’явилась можливість долучитись до тестування цього податкового сервісу. 1 січня поточного року розпочалося відкрите бета-тестування програмного сервісу «пРРОсто». Записатись на бета-тест можна за вебпорталі Кабінету Міністрів України (посилання  https://prrosto.kmu.gov.ua/).

Додаток буде доступним для тестування на всіх смартфонах і планшетах із операційними системами Android чи iOS.

Після тестування та з врахуванням пропозицій і побажань від користувачів додаток буде вдосконалюватися для подальшого використання.

Нагадуємо, що програмне РРО «пРРОсто» взаємодіє через Інтернет з сервером Державної податкової служби через відкритий програмний інтерфейс і виконує функції з формування, підпису, відправлення і видачі чеків встановленого формату, відкриття і закриття зміни, перегляду даних та інші.

 

Увага! Зміни до податкової декларації про майновий стан та доходи

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області повідомляє, що з 01 січня 2020 року розпочалася кампанія декларування, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи (далі – податкова декларація) та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору, та/або мають право подати декларацію для отримання податкової знижки.

Слід зазначити, що наказом Міністерства фінансів України від 25.04.2019 року № 177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859» (далі – Наказ № 177), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.07.2019 за № 728/33699, з 01.01.2020 року запроваджується та вводиться в дію нова форма податкової декларації, якою передбачено деякі зміни.

Так, новою формою податкової декларації передбачено в окремому додатку Ф3 здійснення розрахунку суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку із використанням права на податкову знижку.

Крім того, у новій формі податкової декларації для платників податків, які декларують право на податкову знижку, введено окрему позначку у розділі категорія платника, у зв’язку з тим, що такі платники відповідно до підпункту 166.1.2 пункту 166.1 статті 166 розділу IV Кодексу мають окремий граничний строк подання податкової декларації  - по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Також, у новій формі податкової декларації введено окремий рядок 10.2 для відображення доходів за цивільно-правовими договорами, отриманих від фізичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи.

Звертаємо увагу, що у рядку 17 декларації відображаються суми податку з доходів, отриманих від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової адреси орендодавця, який в подальшому приймає участь у розрахунку податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб (рядок 18.1 декларації).

Водночас, слід зазначити, що військовий збір за зазначеними операціями сплачується в повному обсязі за податковою адресою платника податків.

 

Податківці роз’яснюватимуть роботодавцям важливість офіційного працевлаштування найманих працівників

 

Представники Держпраці спільно з податківцями відповідно до доручення Прем’єр-міністра України проводитимуть посилену роз’яснювальну роботу з суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, тимчасового розміщування та організації харчування. Під час таких заходів роботодавцям розповідатимуть про неприпустимість допуску до роботи працівників без оформлення трудових відносин.

Заходи проводитимуться для підвищення відповідальності роботодавців під час виконання законодавства про працю та виявлення тих, які використовують неоформлену найману працю.

Суб’єкти господарювання після таких роз’яснювальних візитів матимуть змогу добровільно оформити всіх працівників відповідно до чинного законодавства.

Водночас звертаємо увагу, що після роз’яснювальних заходів працівниками контролюючих органів будуть проводитися перевірки зазначених суб’єктів господарювання щодо дотримання законодавства про працю. У разі виявлення порушень роботодавцям доведеться сплатити значні суми штрафів, передбачені законодавством за такі порушення.

Нагадуємо, що офіційне працевлаштування – це захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення. Крім того, незадекларована праця знижує доходи державного бюджету, а отже і можливість фінансування державних програм соціального спрямування. 

 

Е - декларування 2020

 

До уваги суб’єктів декларування у разі:

-відкриття суб'єктом декларування або членом його сім'ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента;

-суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку

суб'єкт декларування у десятиденний строк з моменту відкриття валютного рахунку в установі банку-нерезидента або отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку зобов’язаний повідомити про це Національне агентство з питань запобігання корупції.

 

Добірка корисних порад для агропромислових підприємств

 

Від вибору контрагента платника податків, залежить не тільки виконання укладених контрактів, а й подальше правомірне формування податкового кредиту, забезпечити який у змозі лише достойний постачальник, при виборі якого важливо не помилитися.

Позиція платників: порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності, не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару вимог законодавства щодо формування податкового кредиту.

Позиція контролерів, яку до речі підтримує і суд (зокрема, Постанова Верховного Суду від 25.09.2019 у справі № 823/530/15): платник податків при виборі контрагента та укладенні з ним договорів має керуватися належною обачністю.  Саме від цього залежить подальше фактичне виконання договорів, отримання прибутку та права на отримання певних преференцій, зокрема формування податкового кредиту з ПДВ. Недоведеність фактичного здійснення господарської операції позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця – права на формування цієї податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв’язку з цим юридично дефектних первинних документів.

Тому, Салтівське управління ГУ ДПС у Хаврківській області наголошує на обачності при виборі контрагентів - постачальників сільськогосподарської (далі – с/г) продукції. А щоб допомогти вам у виборі гідного контрагента, ділиться добіркою корисних порад, які використовує сам (при аналізі контрагентів платника та операцій що ними проводяться, а також з метою упередження безпідставного формування податкового кредиту) та пропонує взяти до уваги підприємствам агропромислового комплексу:

1.Відсутність або недостатня кількість земельних ділянок у контрагентів. Підприємства, які позиціонують себе як виробники с/г культур не подають податкову декларацію з плати за землю, податкову декларацію платника єдиного податку 4 групи, в т.ч. відомості про наявність земельних ділянок, через що не можливо встановить походження товару.

2.Проведення аналізу с/г виробників встановлює реалізацію зерна в більшій кількості, ніж підприємство в змозі виростити. Що це означає? Складається такий собі товарний баланс використовуючи офіційні дані урожайності с/г культури (з урахуванням регіону де її було вирощено), наявної посівної площі, залишків с/г продукції згідно фінансової звітності с/г виробника. Аналізуючи усі ці показники наші спеціалісти виявляють, що кількість реалізованого зерна може бути набагато більшою, аніж можливість його виробити. Підприємства на цей аргумент зазвичай відповідають так: «А нам вистачило».

3.Послуги перевезення. Під час надання послуг перевезення с/г культур, у підприємств - надавачів послуг відсутні основні засоби (згідно фінансової звітності), недостатня кількість працюючих, відсутність звіту 20 ОПП (про власні/орендовані ТЗ). Направляючи запити на власників авто або перевізників можна легко перевірити достовірність інформації.

4.Розбіжності між податковими зобов’язаннями продавця та податковим кредитом покупця. Причини їх різні. Неточності можуть бути як зі сторони контрагента, так і покупця. Ми постійно це контролюємо та у випадку виявлення таких розбіжностей, повідомляємо платника не тільки листами, але й у телефонному режимі.

5.Наявність протоколів допитів посадових осіб контрагента про їх непричетність до господарської діяльності, наявність протоколів допитів перевізників с/г продукції. Тут без питань.

 

Податкова служба Харківщини інформує: у 2019 році додатково працевлаштовано 2853 особи

 

Керівник податкової служби області Артем Єфремов зазначив, що  підведено підсумки роботи харківських податківців  по легалізації праці за минулий рік. Робота проводилась масштабна, потужна інформаційно-роз’яснювальна кампанія була  скоординована з органами місцевого самоврядування, управлінням Держпраці, Пенсійного фонду. Також  були вжиті і контрольно-перевірочні заходи.

Загалом було працевлаштовано 2853 особи.

Податківці відзначають, що найбільш проблемними галузями виявилися будівництво, торгівля, організація харчування, тимчасового розміщення та виробництво. Саме там зафіксована найбільша кількість нелегальних і неоформлених належним чином працівників.

В ГУ ДПС у Харківській області наголошують, що відповідна робота  продовжується і в новому році, тож закликають роботодавців працювати виключно у правовому полі. З початку року  було легалізовано вже 31 особу.

 

Увага! Маєте відокремлені підрозділи – платіть ПДФО до відповідних бюджетів

 

Головне управління ДПС у Харківській  області нагадує, що  згідно з п. 168.4  ст.168 Податкового кодексу України податок на доходи фізичних осіб, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України (далі –БКУ).

Статтею 64 БКУ визначено, що податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), який сплачується (перераховується) податковим агентом – юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента – юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються працівникам такого суб’єкта господарювання.

Суми ПДФО, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (пп. 168.4.3 ПКУ).

Якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) ПДФО за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. ПДФО, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачує суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах ,що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів.

Згідно з п. 63.3 ст. 63 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) у порядку, встановленому наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» із змінами та доповненнями (далі – Порядок).

Так, п.п. 7.1 п. 7 Порядку визначено, якщо відповідно до законодавства у платника податків, крім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

Отже, якщо платник податку створює підрозділ із використанням праці найманих осіб за місцезнаходженням на іншій території, ніж така юридична особа, і не уповноважений нею нараховувати ПДФО, то цей податок, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, юридична  особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу.

 

У власників РРО із 19 квітня 2020 року з’являться нові обов’язки

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області нагадує платникам, що Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» № 128-IX від 20.09.2019 року передбачено певні зміни у порядку застосування РРО.

Зокрема, з 19.04.2020 року:

- суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, року зобов’язані створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання: протягом трьох років – на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг). Якщо ж при продажі вони здійснюватимуть розрахункові операції на програмних РРО у режимі офлайн, то мають створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу;

- повинні проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості;

- суб’єкти господарювання, які використовують програмні РРО, повинні будуть подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні фіскальні звіти та електронні фіскальні звітні чеки.

Окрім того, суб’єкти підприємництва повинні будуть вести облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Також суб’єкти господарювання зобов’язані будуть надати контролюючим органам під час перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).

Додамо, що такі вимоги не стосуватимуться приватних підприємців-платників єдиного податку, які не є платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

 

Про прийняття працівника на роботу роботодавці зобов’язані повідомити податкові органи

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області інформує, що роботодавець, у якого є необхідність прийняти на роботу працівника, зобов’язаний виконати певні кроки для його офіційного працевлаштування.

По-перше – укласти з найманим працівником трудову угоду (контракт, договір) у письмовому вигляді. Видати наказ про прийняття працівника на роботу та надіслати повідомлення до податкової інспекції за місцем реєстрації.

По-друге – в обов’язковому порядку передбачити в трудовій угоді форму оплати праці, врахувавши при цьому, що заробітна плата не може бути меншою ніж мінімально встановлений розмір. Зокрема, в 2020 році цей показник  – 4723 гривні.

При виплаті місячної заробітної плати роботодавець зобов’язаний з нарахованої зарплати утримати та перерахувати до бюджету 18 відсотків податку на доходи фізичних осіб, 1,5 відсотка військового збору, а також сплатити 22 відсотка єдиного соціального внеску з нарахованого доходу.

Для прикладу: При нарахуванні працівнику заробітної плати в розмірі 4723 гривні роботодавець має утримати з працівника ПДФО (18%) – 850,14 грн, військовий збір (1,5%) – 70,85 гривень. Відповідно роботодавець зобов’язаний виплати найманому працівнику – 3802,01 грн.

Крім того, роботодавець за найманого працівника має сплатити на нараховану заробітну плату єдиний внесок (22%), який становить 1039,06 гривень.

Нагадаємо, що за порушення трудового законодавства передбачені значні суми штрафів. Так, штраф за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час та виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків складає на сьогодні 141690 грн за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Водночас повідомляємо, що працівники податкової служби спільно з представниками Держпраці за дорученням Прем’єр-міністра України від 22.01.2020 року №2313/0/1-20 будуть проводити заходи з детінізації зайнятості населення. В першу чергу буде проведена роз’яснювальна робота з суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, харчування з метою недопущення до роботи працівників без оформлення трудових відносин.

Після роз’яснювальних заходів працівники контролюючих органів будуть проводити перевірки зазначених суб’єктів господарювання щодо дотримання законодавства про працю.

Нагадаємо, що офіційне працевлаштування – це захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення. Крім того, нелегальна праця знижує доходи державного бюджету, а отже і можливість фінансування державних програм соціального спрямування.

 

Оподаткування доходу, отриманого від надання в оренду земельного паю

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області нагадує, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Підпунктом 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 ПКУ передбачено, що податковим агентом платника ПДФО – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.

При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.

Доходи, отримані від надання в оренду (суборенду) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) за ставкою 18 відсотків.

Такі доходи також підлягають оподаткуванню військовим збором. Ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX ПКУ (п.п. 1.3 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX ПКУ).

Отже, доходи фізичної особи від здавання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю оподатковуються ПДФО за ставкою 18 відсотків та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.

Якщо ж громадяни отримали доходи від надання в оренду земельного паю орендарю – фізичній особі, то такі громадяни повинні самостійно прозвітувати про отримані доходи шляхом подання податкової декларації про майновий стан і доходи. Така декларація подається не пізніше 01 травня року, наступного за роком отримання доходу, і власник земельного паю – орендодавець зобов’язаний самостійно нараховувати та сплатити ПДФО та військовий збір.