Про Вовчанськ Галерея Звернення до головиКонтакти

Вовчанська міська рада

Офіційний сайт Вовчанської міської ради

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Новини на 19.11.2019 року

 

САЛТІВСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ПОВІДОМЛЯЄ:

 

Державна податкова служба України запрошує платників взяти участь у загальнонаціональному опитуванні

 

Державна податкова служба України за участі Науково-дослідного інституту фіскальної політики Університету державної фіскальної служби України з 28 жовтня по ЗО листопада 2019 року проводить загальнонаціональне опитування щодо визначення задоволеності платників податків рівнем сервісного обслуговування для ідентифікації проблемних питань, що потребують особливої уваги з метою покращення надання послуг.

Отримані результати будуть використані для підготовки плану дій з удосконалення сервісів ДПС у рамках реалізації концептуальних напрямів реформування системи органів, що реалізують державну податкову політику.

Опитування є анонімним та добровільним. Відповіді залишаться конфіденційними і будуть використані виключно в цілях опитування.

Результати опитування будуть оприлюднені на офіційному вебпорталі ДПС та сторінці ДПС у FасеЬоок одразу після їх опрацювання.

Заповнити анкету можна за посиланням

https://forms.gle/mu4MCSzTFXk9dH5fB 

 

ФОП прийняв на роботу інваліда: яку ставку ЄСВ застосовувати

 

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до частини 13 статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Відповідно до внесених змін, з 01 січня 2019 року ФОП до заробітної плати найманих працівників, що є особами з інвалідністю, мають право  застосовувати ставку єдиного соціального внеску у розмірі 8,41% .

Нагадуємо, що до набуття чинності вказаними змінами до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", ставка єдиного внеску 8,41% до заробітної плати осіб з інвалідністю поширювалась лише на роботодавців - юридичних осіб, фізичні особи - підприємці сплачували ЄСВ за найманих працівників – інвалідів за загальною ставкою 22%.

 

Щоб повернути надміру або помилково сплачені грошові зобов’язання, можна скористатися Електронним кабінетом

 

Якщо платник податків перерахував податкові зобов’язання та пеню до бюджету надміру або помилково, то виправити ситуацію можна за посередництвом електронних сервісів ДПС, - звертає увагу начальник Салтівського управління ГУ ДПС у Харківській області.

Насамперед, варто скласти заяву довільної форми відповідно до вимог пункту 43.4 статті 43 Податкового кодексу України. У поданій заяві обов'язково зазначаються напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку:

- на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;

- повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Зручно та просто подати таку заяву до територіального органу ДПС можна в електронній формі (електронний документ) з дотриманням правил накладення КЕП або ЕЦП (до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа (згідно з розділом VII Закону України «Про електронні довірчі послуги»)) та засобами програмного забезпечення:

приватної частини ІТС «Електронний кабінет» (електронний документ «Заява про повернення» (коди електронних форм J1302001 (для юридичних осіб) та F1302001 (для фізичних осіб))

або

ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності» (забезпечує обробку Заяв, сформованих будь-яким програмним забезпеченням, в тому числі і спеціалізованим клієнтським програмним забезпеченням для формування та подання звітності до ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності»).

Довідково: Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 «Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії ДФС України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені» впроваджено електронний документообіг. Наказ набрав чинності з 01.11.2019 року.

Платникам податків варто врахувати, що електронна заява розглядається максимально швидко, оскільки із 01.11.2019 взаємодія між ДФС, ДКС та місцевими фінансовими органами відбувається винятково в електронному форматі.

 

Застосування РРО для фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі у розділі «Повідомлення та нагадування» повідомляє, суб`єкти підприємницької діяльності мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при здійснені роздрібної торгівлі продовольчими товарами, що здійснюється фізичними особами – підприємцями, які сплачують єдиний податок.

Не застосовують РРО платники єдиного податку: першої групи, другої, третьої та четвертої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень.

Застосування РРО є обов’язковим:

- фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку другої, третьої та четвертої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів у разі:

- перевищення в календарному році незалежно від обраного виду діяльності обсягу доходу понад 1 000 000 гривень (п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України ( далі – ПКУ); Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку. 

- здійснення реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу (п.296.10 ст.296 ПКУ);

- здійснення реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу (п.296.10 ст.296 ПКУ);

- здійснення роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностяхдо 20 літрів та діяльності, пов’язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин (п. 291.5 ст. 291 ПКУ).

Детальніше щодо застосування РРО платниками єдиного податку – за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/396577.html 

 

Як оформити трудові відносини з найманим працівником?

 

Порядок оформлення трудових відносин із найманими працівниками однаковий для всіх роботодавців: юридичних та фізичних осіб — підприємців.

Стаття 21 Кодексу законів про працю України визначає, що трудовий договір — це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

ФОП повинні укладати трудові договори з найманими працівниками.

Порядок укладення трудового договору регулюється ст. 24 КЗпП, де зокрема, визначається, що трудовий договір укладається в письмовій формі. При укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт чи інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, – документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи.

Трудовий договір вважається укладеним лише після підписання його роботодавцем і працівником та оформлення наказу чи розпорядження про прийняття працівника на роботу. Статтею 24 КЗпП передбачено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором, оформленим наказом, потрібно  подати повідомлення до ДПС України за формою, встановленою постановою КМУ від 17.06.2015 р.  № 413 «Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу» в один із таких способів :

- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

 

За втрату Книги обліку доходів і витрат передбачена відповідальність

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області інформують, відповідно до пункту 177.10 статті 177 Податкового кодексу України фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи

Згідно з п. 44.5 ст. 44 Податкового кодексу України у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку. Крім цього, платник зобов’язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Статтею 121 Податкового кодексу визначено, що незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених Податковим кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Крім цього, не ведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Оновлено реєстр ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами

 

Інформацію про дію ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами можна перевірити on-line на веб-сайті фіскальної служби. Про це повідомили в Салтівському управлінні ГУ ДПС у Харківській області.

Для зручності платників на суб сайті Головного управління ДПС у Харківській області офіційного веб-порталу ДПС (https://kh.tax.gov.ua/) в розділі “Реєстри” сформовано Реєстр виданих, призупинених та анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами у Харківській області станом на 18.11.2019 року. 

 

Спадщина, суб’єктом якої є нерезидент, оподатковується за ставкою 18 %

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області нагадує, що відповідно до п.п.174.2.3 п.174.2 ст.174 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єкти спадщини оподатковуються за ставкою, визначеною у п.167.1 ст.167 ПКУ, для будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента, та для будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента.

Згідно з п.167.1 ст.167 ПКУ ставка податку становить 18 % бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п.п. 167.2 - 167.5 ст. 167 ПКУ) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

 

Нові соціальні стандарти з 1 грудня 2019 року

 

З 01 грудня 2019 року, відповідно до статті 7 Закону України №2629-УІІІ від 23.11.2018р. «Про Державний бюджет України на 2019 рік», зросте прожитковий мінімум на одну особу з розрахунку на місяць. Водночас збільшаться й інші види прожиткового мінімуму.

Законом №2629-УІІІ установлено прожитковий мінімум на одну особу у 2019 році у розрахунку на місяць у розмірі: з 1 грудня - 2027 грн.

Для основних соціальних і демографічних груп населення прожитковий мінімум на одну особу:

-  для дітей віком до 6 років: з 1 грудня -1779 грн.

-  для дітей віком від 6 до 18 років: з 1 грудня - 2 218 грн.;

-  для працездатних осіб: з 1 грудня –2 102 грн.;

-  для осіб, які втратили працездатність: з 1 грудня - 1 638 грн.

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області наголошує, що мінімальна заробітна плата станом на 01.12.2019 р. не змінюється і становить 4173 грн. на місяць (або 25,13 грн. у погодинному розмірі) та звертає увагу платників податків на те, що залишаються незмінними при нарахуванні та сплаті єдиний податок, ЄСВ та податкова соціальна пільга.

Додатково повідомляємо, що 14 листопада Верховна Рада остаточно схвалила законопроєкт Державного бюджету України на 2020 рік, відповідно до якого мінімальна зарплата у 2020 році зросте до 4723 гривні на місяць або 28,31 гривні за годину, а мінімальна пенсія у 2020 році зросте з 1638 до 1769 гривень.

 

Для діджиталізації податкових сервісів використовуватимуться найкращі світові практики, – Сергій Верланов

 

Державна податкова служба застосовуватиме найкращі світові практики для діджиталізації власних сервісів та процесів адміністрування. Про це повідомив Голова ДПС Сергій Верланов під час виступу на міжнародній конференції «Податкова транспарентність та ера діджиталізації: український погляд на глобальні податкові виклики».

За його словами, відкритість – це вже реальність сьогодення. Багато процесів, які раніше в податковій службі були в аналоговому та паперовому вигляді, починаючи з подачі звітності та отримання довідок до надання консультацій, вже переведені в електронну форму.

«На сьогодні вже є буденністю робота Електронного кабінету, через приватну частину якого 2 млн. користувачів здійснюють спілкування та отримують послуги від податкової служби. Найбільш активні користувачі, у тому числі фізичні особи, фізичні особи-підприємці, юридичні особи користуються електронними послугами і не відвідують податкову», - зазначив Сергій Верланов. 

Загалом, щомісяця Електронним кабінетом користуються в середньому 5 млн платників податків. Тому для податкової служби дуже важливим є постійне вдосконалення існуючих сервісів та запровадження нових, які відповідатимуть потребам і вимогам платників податків.

«Запроваджений в Електронному кабінеті сервіс «Пошук фіскального чека» надав доступ до бази фіскальних чеків кожному громадянину та викликав значний інтерес в суспільстві. Він фактично став одним з вагомих кроків, який сприяв запровадженню змін у законодавстві щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та використання програмних РРО. А це безумовно підвищить прозорість у сфері готівкових розрахунків, створить рівне конкурентне середовище», - зауважив Сергій Верланов.

Очільник ДПС також нагадав, що підвищенню якості адміністрування податків сприяло запровадження кілька років тому автоматизованого адміністрування ПДВ. Ця система дозволяє в режимі онлайн контролювати обіг та адміністрування ПДВ по всій країні, активно протидіяти схемам мінімізації сплати податків. Нова система також сприяє зростанню надходжень ПДВ до бюджету та забезпечує його автоматичне відшкодування.

Зараз йде багато дискусій щодо запровадження податку на цифрові послуги. Як повідомив Сергій Верланов, ДПС активно співпрацює з Організацією Економічного співробітництва та розвитку щодо цих питань, вивчаючи економічну доцільність, позитивні та негативні сторони такого впровадження.

 

Легальна праця – запорука майбутньої пенсії

 

Одержуючи заробітню плату в «конверті», працездатні особи позбавляють себе гідної пенсії у майбутньому. На цьому наголошують у Салтівському управлінні ГУ ДПС у Харківській області.

Більшість роботодавців області працюють в законодавчому полі, але є й такі, що надають перевагу виплаті «тіньових» зарплат, мінімізують сплату єдиного внеску, тим самим позбавляють своїх працівників можливості отримати належне пенсійне забезпечення у майбутньому. Неофіційні трудові відносини, відсутність оплати лікарняного та відпустки, несплата внесків до Пенсійного фонду – все це неповний перелік порушень трудового законодавства роботодавцями, які нехтують своїми обов’язками та позбавляють своїх працівників права на соціальний захист.

Справа в тому, що тільки при офіційно оформленій заробітній платі, яка буде не менше законодавчо встановленого мінімального розміру (до відома: мінімальний розмір заробітної плати у 2019 році становить 4173 грн.) та сплаті роботодавцем мінімального страхового внеску, обчисленого з заробітної плати, працівнику буде зараховано стаж за цілий місяць. При погоджені робітника на половину мінімальної заробітної плати, відповідно зменшується і його стаж - також на половину.

Питання легалізації праці залишається серед пріоритетних напрямків роботи податкових органів області.

Виплата заробітної плати за «тіньовими» схемами перешкоджає проведенню соціальних реформ та негативно впливає на добробут кожного громадянина.

Лише офіційне працевлаштування та належний рівень заробітної плати, з якої сплачено внески, забезпечить гідну пенсію в майбутньому!

 

Право громадян на податкову знижку

 

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України (далі - ПКУ). До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Право на податкову знижку мають громадяни України, які отримують дохід у вигляді заробітної плати та сплачують податок на доходи фізичних осіб.

До податкової знижки включаються такі витрати:

- сума коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення;

- частина сплачених процентів за іпотечним житловим кредитом у порядку, встановленому статтею 175 ПКУ;

- сума коштів або вартість майна перерахованих (переданих) у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які відповідають умовам, встановленим пунктом 133.4 ПКУ;

- сплата страхових платежів за договорами довгострокового страхування життя та пенсійних внесків у рамках недержавного пенсійного забезпечення;

- оплата допоміжних репродуктивних технологій;

- оплата державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- сума коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу на альтернативні види палива;

- сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи;

- сплата коштів на будівництво (придбання) доступного житла.

Нагадаємо, що підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яку громадяни мають право подати до 31 грудня 2019 року.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

Через регламентні роботи 21 листопада буде частково обмежено доступ до електронних сервісів

 

У зв’язку з проведенням обслуговування програмно-технічного комплексу Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС 21.11.2019 з 18 год. 00 хв. до 21 год. 00 хв. доступ до електронних сервісів буде частково обмежено.

Просимо вибачення за тимчасові незручності.

 

Податковий календар на 20 листопада 2019 року

 

Останній день подання 

- податкової декларації з ПДВ за жовтень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю

декларації акцизного податку за жовтень*

- звіту з ЄСВ (форма № Д4 (місячна)) за жовтень

- податкової декларації рентної плати за жовтень з розрахунком:

- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;

- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;

- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за жовтень у разі неподання податкової декларації на 2019 рік
 ___________________________________________________

* Суми податку з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм ПКУ, виробниками тютюнових виробів сплачуються до бюджету протягом 15 робочих днів після отримання марок акцизного податку з доплатою (у разі потреби) на день подання податкової декларації (пп. 222.1.2 ст. 222 ПКУ).

Останній день сплати 

- авансового внеску з єдиного податку платниками єдиного податку першої та другої груп за листопад

- ЄСВ роботодавцями за жовтень (крім гірничих підприємств)

 

З початку року платникам Харківщини відшкодовано майже 1,8 мільярдів гривень ПДВ

 

За січень-жовтень 2019 року по Харківській області платникам податків відшкодовано 1 771,9 млн. грн. податку на додану вартість. У порівнянні  з відповідним періодом минулого року сума відшкодування зросла на 14%, або на чверть мільйона гривень.

В Головному управлінні податкової служби регіону зазначають, що на сьогодні відсутні будь-які можливості для маніпуляцій з відшкодуванням ПДВ, оскільки весь процес автоматичний, відкритий та прозорий. Процедура відшкодування податку на додану вартість відбувається у строки, встановлені законом.

Також, за результатами січня-жовтня 2019 року, по Харківській області простежується збільшення рівня декларування та збору податку на додану вартість в порівнянні з минулим роком. Так, з початку 2019 року ГУ ДПС у Харківській області забезпечено збір ПДВ до Держбюджету у сумі 5 млрд.грн., що більше на 947,1 млн.грн. або 23,2% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Водночас простежується позитивна динаміка економіки регіону. За результатами декларування у січні – жовтні п.р. по області спостерігається збільшення обсягів реалізації платниками ПДВ на 19,1 млрд.грн. або 8,9 відс. та нарахувань до сплати в бюджет на 928,8млн.грн., або 23,1% в порівнянні з відповідним періодом 2018 року.