Про Вовчанськ Галерея Звернення до головиКонтакти

Вовчанська міська рада

Офіційний сайт Вовчанської міської ради

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Новини на 19.03.2019 року

Щодо технічної можливості подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2018 рік за новою формою

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє про наявність технічної можливості подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2018 рік за новою формою.

У зв'язку з набуттям 14.12.2018 чинності наказом Міністерства фінансів України від 19.10.2018 N 842 "Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 листопада 2018 року за N 1303/32755 (далі - наказ N 842), розроблено та впроваджено оновлену форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (ідентифікатор форми J0100117 для юридичних осіб) (далі - декларація за новою формою).

Враховуючи, що видання наказу N 842 обумовлено змінами з 01.01.2018 в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, які впливають на показники бюджету, ДФС України рекомендовано платникам податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період - 2018 рік подавати податкову декларацію за новою формою.

Електронна форма за ідентифікатором J0100117 розміщена на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці Електронна звітність > Платникам податків про електронну звітність > Інформаційно-аналітичне забезпечення > Реєстр форм електронних документів і є доступною для використання розробниками програмного забезпечення.

Більш детально читайте за посиланням: http://10.80.31.31/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73171.html .

 

Нові можливості Електронного кабінету: отримуємо витяги з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє. ДФС України запроваджено новий електронний сервіс, який надає можливість подати запит на отримання витягу з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. 

Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників може бути подано платником єдиного внеску та/або застрахованою особою через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету.

Для цього в приватній частині Електронного кабінету необхідно в меню Ведення звітності  обрати Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників (ф. № 1-ЗРС) (J1303801 ), заповнити відповідні поля, підписати та надіслати.

Підтвердженням отримання ДФС запиту є Квитанція в електронному вигляді, в якій зазначено дату та номер реєстрації відповідного запиту. 

Витяг за результатами обробки запиту можна переглянути у меню Перегляд звітності у вкладці: J1438101  для юридичної особи або відокремленого підрозділу (ф. № 1-ВРС); F1438201  для фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність (ф. № 2-ВРС);  F1438301 - для фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (ф. № 3-ВРС). Якщо в реєстрі страхувальників відсутня інформація, то заявнику формується довідка з реєстру страхувальників (ф. № 1-ДРС) (J/F1403801).

Звертаємо увагу, що тільки у разі особистого звернення фізичної особи надається:

 інформація про встановлення з реєстру страхувальників ознаки «пенсіонер за віком» (із зазначенням дати встановлення пенсії за віком) або «особа з інвалідністю» (із зазначенням дати встановлення пенсії по інвалідності або соціальної допомоги та дати закінчення терміну, до якого встановлена інвалідність), яка зазначається у витягу (ф. № 2-ВРС);

витяг з реєстру страхувальників щодо фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (ф. № 3-ВРС).

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, можна звертатися за телефоном: 0 800 501 007. 

 

Про перехід фізичної особи – підприємця на спрощену систему оподаткування

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що відповідно до п. 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) фізична особа – підприємець (далі – ФОП) може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу ХIV Кодексу, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Порядок переходу на спрощену систему оподаткування врегульовано ст. 298 Кодексу, згідно з абзацом першим п.п. 298.1.4 п. 298.1 якої суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж  за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. При цьому такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року. 

Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Кодексу, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 Кодексу.

За умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених Кодексом для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у порядку, встановленому Кодексом, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку (п.п. 298.1.5 п. 298.1 ст. 298 Кодексу).

15 березня 2019 року – останній день для подання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування з другого кварталу 2019 року: 

платником інших податків і зборів; 

платником єдиного податку – для переходу на іншу групу платника єдиного податку. 

Важливо! 

Умови, згідно з якими фізичні особи не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп, визначені у п. 291.5 ст. 291 Кодексу. Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи – платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) (п.п. 291.5.8 ст. 291 Кодексу).

Довідково! 

Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація (п.п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 Кодексу).

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Для переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до відповідного контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – заява) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675 «Про затвердження форми свідоцтва платника єдиного податку та порядку видачі свідоцтва, форми та порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та форми розрахунку доходу за попередній календарний рік», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за № 1536/20274. У заяві, зокрема, зазначається ставка єдиного податку та дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування.

 

Яка відповідальність за неподання декларації про майновий стан і доходи

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що громадяни, які отримали протягом 2018 року доходи, які не було враховано при визначенні податкового зобов’язання з ПДФО, зобов’язані до 1 травня поточного року подати податкову декларацію про майновий стан і доходи.

У разі неподання платником податків у встановлений термін податкової декларації про майновий стан і доходи (якщо таке подання є обов’язковим), контролюючий орган на підставі наявної податкової інформації за результатами документальної позапланової перевірки має право самостійно визначити суму грошових зобов’язань з ПДФО та військового збору.

При цьому відповідно до п. 123.1 ст. 123 ПКУ до платника податків застосовується фінансова відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 25 % суми донарахованого податкового зобов’язання. А у разі повторного нарахування контролюючим органом податкового зобов’язання — у розмірі 50 % від донарахованої суми.

Крім того, згідно зі ст. 1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення до платника податків застосовуватиметься адміністративна відповідальність у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Адміноскарження і сплата грошових зобов'язань: як не порушити строки

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області вважає за необхідне нагадати таке.

З 01.01.2019 р. до ПКУ Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII внесені зміни, зокрема, щодо порядку врегулювання спірних питань та прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок платників податків.

Так, Законом № 2628 збільшено з десяти календарних до десяти робочих днів передбачений п. 56.3 ст. 56 ПКУ термін, протягом якого може бути подана скарга для оскарження в адміністративному порядку прийнятих контролюючими органами податкових повідомлень-рішень.

Слід звернути увагу на те, що передбачені п. 57.3 ст. 57 ПКУ граничні терміни сплати нарахованих контролюючим органом сум грошових зобов’язань не змінилися. Відповідно до цього пункту у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 — 54.3.6 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Отже, з метою запобігання нарахуванню штрафних санкцій та пені за порушення строків сплати визначеного у податковому повідомленні — рішенні грошового зобов’язання, платникам податків варто дотримуватись передбаченого п. 57.3 ст. 57 ПКУ граничного строку сплати або у разі незгоди з таким рішенням контролюючого органу розпочати протягом такого строку процедуру його оскарження.

Тобто у випадку подання скарги на податкове повідомлення-рішення після спливу 10 календарних днів у платника податків виникає обов’язок сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених у ПКУ, а у разі несплати — такий платник притягується до відповідальності передбаченої ст. 126 ПКУ.

 

Звітність по ПДВ: як відобразити результати перевірки

 

Якщо за результатами перевірки:

- встановлено факт завищення платником податку від'ємного значення сум ПДВ, у тому числі від'ємного значення, яке було зараховано у зменшення податкового боргу з ПДВ

Підпунктом 5 пункту 4 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 N 21, визначено, що сума від'ємного значення, що узгоджена протягом звітного (податкового) періоду за результатами контрольно-перевірочної роботи відображається в податковій декларації з ПДВ в рядку 16.3 з обов'язковим відображенням такої суми в таблиці «* Збільшено/зменшено залишок від'ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення та/або уточнюючого розрахунку».

Враховуючи зазначене, в податковій декларації з ПДВ сума зменшеного від'ємного значення з ПДВ, в тому числі від'ємного значення, яке було зараховано у зменшення податкового боргу з ПДВ відповідно до податкового-повідомлення рішення за формою «В4»,відображається в звітному (податковому) періоді, в якому відбулось узгодження такого податкового повідомлення-рішення. При цьому узгодженим відповідно до статті 56 ПКУ вважається податкове повідомлення-рішення, по якому закінчились всі адміністративні або судові оскарження.

- зі складу податкового кредиту виключено суми ПДВ за окремими податковими накладними

Виключення зі складу податкового кредиту сум ПДВ за окремими податковими накладними при проведенні документальної перевірки не є підставою для подання уточнюючого розрахунку до звітності з ПДВ за відповідні звітні періоди.

У цьому випадку платнику податків надсилається податкове повідомлення-рішення, у якому зазначається одна із сум, а саме сума недоплати, сума завищення від’ємного значення, сума завищення бюджетного відшкодування. Порядок відображення у декларації з ПДВ залежить від форми податкового повідомлення-рішення. Так сума недоплати підлягає сплаті до бюджету, завищенні суми від’ємного значення або бюджетного відшкодування відображаються в рядку 16.3 декларації з ПДВ  зі знаком «-» за той звітний (податковий) період, на який припадає день узгодження отриманого податкового повідомлення-рішення.

- донараховано штрафні санкції та пеню

Нормами податкового законодавства не передбачено можливості відображення в податкових деклараціях з ПДВ таких наслідків перевірок як донарахування штрафних санкцій та пені. Ці суми відображаються в інтегрованій картці платника податків та підлягають сплаті (перерахуванню) до бюджету.

Разом з тим відповідно до п. 50.1 ст. 50 ПКУ у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених статтею 50 ПКУ), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Враховуючи вищевикладене, платник податку має право віднести до податкового кредиту суми ПДВ на підставі зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної, яку не було своєчасно включено до складу податкового кредиту та з дати складання якої не минуло 1095 календарних днів, у складі податкової звітності з ПДВ за будь-який наступний податковий період в межах 1095 днів з дати складання такої податкової накладної, або шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за той звітний період, у якому у платника податку виникло право на включенні сум ПДВ, зазначених у такій податковій накладній, до податкового кредиту (у разі своєчасної реєстрації податкової накладної в ЄРПН — за звітний період, у якому її складено; у разі несвоєчасної реєстрації податкової накладної в ЄРПН — за звітний період, у якому її зареєстровано в ЄРПН).

 

Операції з експорту товарів у юридичної особи - платника єдиного податку:

як визначити дохід

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє. Враховуючи те, що розподільчі рахунки використовуються банківськими установами при перерахуванні певних видів доходів в іноземній валюті на поточні рахунки клієнтів як транзитні, то доходом юридичної особи — платника єдиного податку третьої групи від здійснення операцій з експорту товарів (робіт, послуг) є сума коштів, яка надійшла на поточний рахунок юридичної особи, в гривнях після обов’язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України та в іноземній валюті, перерахована у гривні за офіційним курсом Нацбанку України на дату її надходження на поточний рахунок в іноземній валюті.

ЗІР (категорія 108.01.02)

 

Які категорії громадян мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що до категорій громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню належать:

1) один з батьків або особа, яка їх замінює і:

має на утриманні дитину (дітей) віком до шести років;

виховує без одного з подружжя дитину віком до 14 років або дитину з інвалідністю;

утримує без одного з подружжя особу з інвалідністю з дитинства (незалежно від віку) та/або особу з інвалідністю I групи (незалежно від причини інвалідності);

2) діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, особи, яким виповнилося 15 років та які за згодою одного з батьків або особи, яка їх замінює, можуть, як виняток, прийматися на роботу;

3) особи, звільнені після відбуття покарання або примусового лікування;

4) молодь, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, звільнилася із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби (протягом шести місяців після закінчення або припинення навчання чи служби) і яка вперше приймається на роботу;

5) особи, яким до настання права на пенсію за віком відповідно до статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» залишилося 10 і менше років;

6) особи з інвалідністю, які не досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;

7) особи, яким виповнилося 15 років та які за згодою одного з батьків або особи, яка їх замінює, можуть, як виняток, прийматися на роботу;

8) учасники бойових дій, зазначені у пунктах 19 та 20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Для працевлаштування зазначених у частині першій цієї статті громадян (крім осіб з інвалідністю, які не досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», норматив працевлаштування на роботу яких встановлюється згідно із Законом України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні») підприємствам, установам та організаціям з чисельністю штатних працівників понад 20 осіб встановлюється квота у розмірі 5 % середньооблікової чисельності штатних працівників за попередній календарний рік.

Для працевлаштування осіб, яким до настання права на пенсію за віком відповідно до статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» залишилося 10 і менше років, підприємствам, установам та організаціям з чисельністю штатних працівників від 8 до 20 осіб встановлюється квота у розмірі не менше однієї особи у середньообліковій чисельності штатних працівників.

Роботодавці самостійно розраховують квоту, зазначену в частині другій цієї статті, з урахуванням чисельності громадян, які на умовах повної зайнятості вже працюють на підприємствах, в установах та організаціях і належать до таких, що неконкурентоспроможні на ринку праці (крім осіб з інвалідністю), та забезпечують їх працевлаштування самостійно. Роботодавці можуть звернутися за сприянням для працевлаштування цієї категорії громадян до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Обов’язковою умовою дотримання роботодавцями квоти вважається працевлаштування таких громадян відповідно до вимог частини другої цієї статті, про що роботодавці інформують щороку центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, у встановленому ним порядку.

 

Фізична особа протягом звітного року продала один легковий автомобіль. Чи подається декларація про майновий стан і доходи?

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що податкова декларація про майновий стан і доходи в обов’язковому порядку подається у разі отримання, зокрема, доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як суб’єкти господарювання та самозайняті особи).

Податкова декларація про майновий стан і доходи для громадян, які згідно з Податковим кодексом зобов’язані подавати податкову декларацію, подається у термін до 2 травня 2019 року.

Дохід фізичної особи - платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

При цьому, як виняток, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.

Отже, якщо фізична особа отримала дохід від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, то такий дохід не оподатковується.

Як наслідок, у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку на доходи фізичних осіб.

Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.

Зазначена норма визначена п. 173.1, 173.2 ст. 173 Податкового кодексу України.